Szalejący wskaźnik poziomu paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pioq
    Classic
    • 2010
    • 19

    Szalejący wskaźnik poziomu paliwa

    Ja wyprzedzam na 6 biegu, tylko ze nie przy 80 ale przy 180 :twisted:

    Gdzies tam kiedys wrzucalem filmik ile mniej wiecej wychodzilo realnie na 4 biegu 80-120 o ile dobrze pamietam w BKD 185KM
  • KolinWawa
    Rider
    • 2009
    • 278
    • Octavia I (1U2)
    • APK 2.0 MPI 115 KM
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Szalejący wskaźnik poziomu paliwa

    Po wymianie pompy paliwa jego wskaźnik zaczął się dziwnie zachowywać. Zalałem ostatnio 1/4 baku, przy jeździe po mieście (częste przyspieszanie i hamowanie) raz zapala się rezerwa a raz bez powodu wskazówka wędruje do 1/2 to znowu wraca do prawidłowego poziomu 1/4. Co może być powodem takiego zjawiska?

    Komentarz

    • koja86
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 3178

      #3
      Masz błąd czujnika prędkości Jeśli jest uszkodzony komputer odczytuje stan jako postuj więc dokonuje cały czas pomiaru bez zwłoki czasowej :idea:
      Takie zwykłe Ambiente

      Komentarz

      • tom2212
        RS
        • 2008
        • 3892

        #4
        mialem podobne objawy i byl padniety czujnik w zbiorniku po wymianie wszystko wróciło do stanu z przed awarii

        Komentarz

        • KolinWawa
          Rider
          • 2009
          • 278
          • Octavia I (1U2)
          • APK 2.0 MPI 115 KM
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez koja86
          Masz błąd czujnika prędkości Jeśli jest uszkodzony komputer odczytuje stan jako postuj więc dokonuje cały czas pomiaru bez zwłoki czasowej :idea:
          Nie kumam za bardzo... co ma czujnik prędkości do poziomu paliwa??

          Zamieszczone przez tom2212
          mialem podobne objawy i byl padniety czujnik w zbiorniku po wymianie wszystko wróciło do stanu z przed awarii
          Podejrzewam, że coś z pompą jest jednak. Przy obudowie pompy jest przecież czujnik poziomu paliwa np : NA TEJ AUKCJI

          Proszę o przemyślane porady:P

          Komentarz

          • koja86
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 3178

            #6
            KolinWawa, no ma bo jeśli jest uszkodzony to komputer dokonuje cały czas pomiaru paliwa w zbiorniku czyli traktuje auto tak jakby stało. Jeśli jest dobry to ma zwlokę czasową pomiar paliwa w baku ze względu na to abyś nie dostał kur......cy podczas ruszania i hamowania :szeroki_usmiech
            Takie zwykłe Ambiente

            Komentarz

            • tom2212
              RS
              • 2008
              • 3892

              #7
              KolinWawa, dokladnie przy pompce paliwa jest czujnik plywak jest z nim polaczony takie cos nie jest drogie a skoro wymieniales pompe to moze cos zle złożyłeś ??

              Komentarz

              • KolinWawa
                Rider
                • 2009
                • 278
                • Octavia I (1U2)
                • APK 2.0 MPI 115 KM
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Ok w sumie podczas hamowania i przyspieszania paliwo się rusza przez siłę odśrodkową. Dziwne jest jednak to ,że te wahania wskazówki wystąpiły bezpośrednio po wymianie wkładu pompy paliwa, a tam w obudowie jest wskaźnik paliwa przecież. Mogą być to dwie nie związane ze sobą awarie ale większe prawdopodobieństwo jest że coś spieprzyli przy wymianie wkładu pompy.

                tom2212,
                Pompę wymieniałem w jednym z warsztatów polecanych na naszym forum

                Komentarz

                • tom2212
                  RS
                  • 2008
                  • 3892

                  #9
                  KolinWawa, nawet jak paliwo sie buja to nie jest to tak mocno widoczne na wskazniku jak opisujesz a wymiane pompy mogles sam wykonac nic trudnego

                  Komentarz

                  • KolinWawa
                    Rider
                    • 2009
                    • 278
                    • Octavia I (1U2)
                    • APK 2.0 MPI 115 KM
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    tom2212, No przy okazji okazało się że uszczelka też do wymiany. Słyszałem,że mało skomplikowane... ale jednak można spierd..lić:P

                    Komentarz

                    • tom2212
                      RS
                      • 2008
                      • 3892

                      #11
                      KolinWawa, gdy kupisz np pompke razem z obudowa to tylko przepinasz kostki a uszczelke dlaczego wymieniali ?? sparciała ??

                      Komentarz

                      • KolinWawa
                        Rider
                        • 2009
                        • 278
                        • Octavia I (1U2)
                        • APK 2.0 MPI 115 KM
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        tom2212, Ostro sparciała - pokazali. Nie kupowałem całej pompy tylko sam wkład ( 70 zeta

                        Komentarz

                        • tom2212
                          RS
                          • 2008
                          • 3892

                          #13
                          no to tylko kabelki przelutowujesz

                          Komentarz

                          • KolinWawa
                            Rider
                            • 2009
                            • 278
                            • Octavia I (1U2)
                            • APK 2.0 MPI 115 KM
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Lutować potrafię ale nie mam gdzie. Mniejsza o większość zadzwonię do warsztatu ( ma dobrą renomę na ocepku) i myślę że ogarną w ramach poprzedniej robocizny

                            Komentarz

                            • tom2212
                              RS
                              • 2008
                              • 3892

                              #15
                              to ok tylko mow ze przed wymiana tego nie miales to pewnie wezma jako naprawa gwarancyjna

                              [ Dodano: Sro 30 Wrz, 09 19:05 ]
                              lub poprawkowa

                              Komentarz

                              • Agamek12
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 9935
                                • Ford

                                #16
                                Sprawa dotyczy BFQ '04. Mam taki kłopot: zalałem zbiornik na full, od tego momentu przejechałlem ponad 100km, a wskaźnik wciaż pokazuje MAX - to może być normalne (bo rusza się po przejechaniu większej ilosci km), czujnik poziomu paliwa padł, czy coś jeszcze innego?
                                Z kolei po zatankowaniu MFA pokazywał, że przejadę jeszcze 700, a teraz pokazuje, że przejadę jeszcze 570km - czyli jednak jakiś sygnał o zmianie poziomu paliwa wychodzi...
                                Aha, przed zatankowaniem wskaźnik pokazywał rezerwę, a zalałem 49l Pb...
                                Adam... Używam:
                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                Komentarz

                                • firmek
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 477

                                  #17
                                  Poczekaj, aż przejedziesz trochę więcej. Ja robię tak z 70 - 100 km (w zależności od spalania) zanim wskazówka ruszy się w dol z pola max. Zawsze jeżdżę do zapalenia się rezerwy i tankuje do pełna i zawsze wchodzi w granicach 48 litrów wiec wszystko wygląda ok. To trochę zależy od auta jak ta wskazówka pracuje. Widziałem takie które wskazywały w drugą stronę, tzn po zalaniu do pełna wskazówka nie wchodziła na max.

                                  Komentarz

                                  • soszek81
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1245

                                    #18
                                    Jak zalałeś do pełna (razem z odpowietrzeniem) to długo możesz mieć wskazanie na max nim wskazówka zacznie opadać (pojemność odpowietrzenia nie jest pokazywana, paliwo wchodzi i nim je z niego zużyjesz będzie cały czas max).

                                    MFA oblicza zasięg dla ilości paliwa w zbiorniku (jak wskaźnik - nie widzi tego co w odpowietrzeniu). Zmiana zasięgu wyliczanego może wynikać z faktu, że (jak czytałem w instrukcji) komp wylicza zasięg na podstawie zużycia i stylu jazdy z ostatnich 50 km. Jeśli przed tankowaniem jechałeś spokojnie (koniec paliwa zawsze tak na mnie działa ) to i spalanie spada = rośnie zasięg. Po zatankowaniu komp przekalkulował - to co w zbiorniku podzielić przez styl ostatnich 50 km = teoretyczny zasięg. Po zatankowaniu mogłeś sobie zdrowiej depnąć (bo paliwa pełno i nie braknie ), po 50 km kompowi zaczyna wychodzić że spalanie wzrosło o np 20%, więc przy niezmiennym wskazaniu z paliwomierza (max) zależność - ilość paliwa (cały czas tyle samo) podziel przez spalanie z ostatnich 50 km (to akurat wzrosło) daje mniejszy wynik teoretycznego zasięgu jaki został.



                                    Uff
                                    Liczę że pomogłem 8)
                                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                    Komentarz

                                    • Agamek12
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 9935
                                      • Ford

                                      #19
                                      Koledzy, w moim AKL po przejecaniu 70km juz widać ruch wskazówki, a po 150km wskaźnik pokazuje 3/4 baku. A w BFQ po 130km wciąż mam 1/1. A AKL i BFQ tankuję tak samo...
                                      Nic, może TTTM...? Przejadę jeszcze trochę i zobaczę.
                                      Adam... Używam:
                                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                      Passek: B6 175KM/366Nm

                                      Komentarz

                                      • yogi_rulez
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 23

                                        #20
                                        witam
                                        u mnie problem podobny tzn po zalaniu i jezdzie szybkiej ze stala predkoscia - czytaj autostrada - wskaznik paliwa spada do zera pomimo ze w bak pelny do polowy. A jak spadnie to co ciekawe nie swieci sie ze trzeba tankować tylko tak jakby wskazówka umarla :-(. Zrobilem tak ostatnio 2000 km jak jechalem na swieta.
                                        Pzdr

                                        Komentarz

                                        • iwan400kv
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 1

                                          #21
                                          Witam ja mam pytanie odnośnie czujnika w mojej Ocavii 1,9 tdi teraz nawet po przejechaniu od zatankowania 400 km wskazówka cały czas pokazuje że jest pełno, czasem tylko spadnie tak o 1/4 i potem wraca na pełno. Bedzie uzkodzony czujnik w baku czy coś z zegarami?

                                          Komentarz

                                          Pracuję...